چگونه یک لینک خوب را از یک لینک بد تشخیص دهیم؟

 

سئو و بهینه سازی سایت

سئو

چیجوری یه لینک خوب رو از یه لینک بد تشخیص بدیم؟

۱۸

۰

۱۲ ۱۲۱۳

لینک خوب چیه؟ میدونید لینکا ارزشای متفاوتی دارن؟

لینکا می تونن به طور زیادی روی کارکرد جستجوی سایت شما تاثیر بذارن، حال این تاثیر می تونه مثبت یا منفی باشه. جدا از اینکه از تکنیکای لینک سازی سئو کلاه سفید یا کلاه سیاه (Black Hat) استفاده می کنین، باید خود رو واسه یافته های احتمالی آماده کنین.

گزارش MarketingSherpa در سال ۲۰۱۲ نشون داده که ۵۹% از شرکتا روند لینک بیلدینگ خارجی رو انجام دادن. برنده های برتر، کار و کاسبیای کوچیک و وبلاگ نویسان هم به لینک بیلدینگ روی آورده ان. هم اینکه، موشکافی کامل بک لینکا به شما کمک می کنه تا بفهمین چند لینک خوب و چند لینک بد به سایت شما اشاره کردن.

بک لینک

همتون خوب میدونید که چند لینک خوب، تاثیر مثبتی روی کارکرد جستجوی سایت شما در موتورهای جستجوگر داره، در حالیکه لینک بد می تونه به رتبه سایت شما آسیب بزنه. وقتی که سایت SEORanksUp، هفتاد و دو سایت جور واجور رو در سال ۲۰۱۴ واسه تعیین فاکتورهای مهم رتبه بندی خود مورد مطالعه قرار داد، به این نتیجه رسید که محبوبیت لینک یه صفحه خاص ۲۲٫۳۳% از فاکتورهای رتبه بندی گوگل رو تشکیل میده، در حالیکه اعتبار دامنه میزبان ۲۳٫۸۷% دخالت داره.

از اونجایی که امروزه موتورهای جستجوگر (مانند گوگل) به علاقه و خواستِ بازدیدکننده بیشتر از گذشته اهمیت میدن باید تا جایی که می تونین خود رو از جریمه گوگل در امان نگه دارین. گوگل از همون اول کار، به کار گیری لینکای بد رو دوست نداشت اما در گذشته سیستم مناسبی واسه به دست آوردن مقصر اصلی نداشت. بخاطر این در گذشته به کار گیری هر نوع لینکی ممکن بود. اما امروزه همه چیز کلا تغییر کرده. پس تا جایی که ممکنه به دنبال ساخت لینک خوب باشین.

بروزرسانی الگوریتم پاندا، محتوای با کیفیت رو از نو تعریف کرد. بروزرسانی پنگوئن هم این موضوع رو واسه همه روشن کرد که گوگل به لینکایی طبیعی (به دست آوردن لینک از راه تولید محتوای با کیفیت) بیشتر از لینک بیلدینگ یا روند ساخت لینک اهمیت میده. پس یادتون باشه که بک لینکا واسه رتبه بندی و موقعیت صفحه شما در یافته های صفحه جستجو خیلی با اهمیته.

بعد از مطالعه این مقاله، میتونین به روش درست واسه سایت خود لینک خوب بسازین؛ لینکایی که می تونن رتبه سایت شما در یافته های موتورهای جستجو رو بهتر کنن. پس با نوین همراه باشین.

موشکافی بک لینک چیه؟

موشکافی

اگه به سئو سایت خود اهمیت می دید، موشکافیِ دقیق بک لینکای وبسایتایی که می خواین به شما لینک بدن، چیزی لازمه. این نوع بررسی در واقع بررسیِ دقیقِ ساختارِ لینکای داخلی و خارجی وبسایته.

چند لینک خوب می تونن رتبه سایت شما در موتورهای جستجو رو زیاد کنن و ترافیک طبیعی به سمت سایت تون روونه کنن. در حالیکه لینکای بد دردسرهای بسیاری رو واسه سایت تون به همراه دارن.

پس در اول کار و قبل از ساخت لینک یا به دست آوردن اون، موشکافی دقیق لینکا، موضوعی خیلی با اهمیته .Authority یا اعتبار دامنه و اندازه قوی بودن لینکای خارجی بخش مهمی از الگوریتم رتبه بندی در موتور جستجوگر گوگله.

لینکِ سایت خود رو در هر جایی که پیدا می کنین، قرار ندین. بهتره راه و روش استراتژیکی واسه اینکار اتخاد کنین.

وسایل موشکافی بک لینک

وقتی که موشکافی بک لینکا رو شروع می کنین، باید در انتخاب وسایل این کار دقت کنین. وسایل مختلفی واسه اینکار هست که بعضی از اونا مناسب و یه سریای دیگه خیلی باحال نیستن. هدف هر وسیله موشکافی بک لینک، نشون دادن کلمات کلیدی، لینکا و اعتبار سایت هاییه که می خواید از اونا لینک بگیرین. ، اجازه بدین چند وسیله محبوب واسه موشکافی بک لینکا رو مورد بررسی بذاریم:

Ahrefs

Ahrefs یکی از محبوب ترین ابزارهاییه که واسه اینکار استفاده میشن. Ahrefs به شما کمک می کنه بک لینکا، کلمات کلیدی و حتی اشاره هایی که به برند شما شده رو بررسی کنین. اینطوری می تونین به دقت رقبای خود رو دنبال کنین.

چیجوری کمپین لینک بیلدینگ خود رو راه اندازی کنیم؟

این قابلیتا، وقتی که می خواین وضعیت سئوی رقبای خود رو تحلیل کنین خیلی با اهمیته. به هر حال اگه رقبای شما رتبه بندی بهتری واسه صفحات سایت خود دارن، به این معنیه که کارایی رو انجام دادن که شما از انجامشون افسوس کردین.

به طور ایده آل، وقتی که می خواین از سایتی لینک بگیرین باید از وسایل موجود در سایت Ahrefs واسه بررسی دقیق اون سایت استفاده کنین. واسه به کار گیری قابلیتای این وسیله می تونین مراحل زیر رو دنبال کنین:

  • در Ahrefs روی تب Site Explorer کلیک کنین: حالا نشانی سایت مورد نظر خود رو در قسمت جستجو وارد کنین. بعد یر روی دکمه نارنجی رنگ Search کلیک کنین.

  • پروفایل لینکا رو موشکافی کنین: یافته ها به دست اومده رو به دقت بخونین. بررسی آمار و یافته های نشون میده که می تونین از یه سایت، یه لینک خوب دریافت کنین یا خیر.

در مرحله بعدی، انکر تکست (Anchor Text) لینکا رو بررسی کنین تا بتونین لینک خوب رو از لینک بد رو تشخیص بدین.

نکته: اگه کلمات کلیدی بسیاری رو با انکر تکست برابر پیدا کردین، بهتره بدونین دیر یا زود این سایت به وسیله گوگل جریمه می شه. پس پیشنهاد می کنیم به دنبال سایتای دیگه باشین.

SEMrush

اگه می خواین روی سئوی سایت خود کار کنین و کمپین بازاریابی محتوای خود راه بندازین، این وسیله موشکافیِ بک لینک انتخاب خوبی میشه. با به کار گیری وسیله SEMrush، می تونین کلمات کلیدی طبیعی و کلمات کلیدی تبلیغات پولی رو که رقبای شما هدف قرار دادن، بررسی کنین.

بازاریابی محتوا

این وسیله هم اینکه سایتای مشابه در بخش تخصصی شما رو هم نشون میده که می تونین از اونا لینکای خوبی به دست بیارین. در ادامه با چگونگی کار این وسیله آشنا میشین:

  • اول به صفحه اصلی سایت SEMrush برید: نشانی سایت رقبای خود یا هر سایتی که دوست دارین رو وارد کنین و روی دکمه Search (جستجو) کلیک کنین.

  • داده های مربوط به ترافیک طبیعی و بک لینکای کلی رو تحلیل کنین:

در آخر کلمات کلیدی رو بررسی کنین و واسه پیدا کردن دیگه منابع لینک بیلدینگِ معتبر، رقبای خود رو با دقت آزمایش کنین.

ویژگیای یه لینک خوب

مطمئناً به شمام پیشنهاد شده که حتماً واسه سایت خود لینک خوب دریافت کنین. کارشناسان سئو به شما نشون میدن که به چه دلیل به کار گیری لینک خوب مهمه و به چه دلیل شما به لینکای خوب نیاز دارین. اما بدیش اینه هیچ وقت دربارۀ معیارهای خوب بودن لینک صحبتی نشده.

مطمئناً شما نمی تونین روند لینک بیلدینگ رو ندیده بگیرین چون تعداد بک لینکا واسه رتبه بندی طبیعی بسیار پر اهمیت هستن.

کجا لینک بسازیم؟ – ۱۷ منبع بکر واسه ساخت بک لینک

در هر صورت نمیشه تعریف دقیق و واحدی از لینک خوب نشون داد چون فاکتورهای زیادی هست که باید روش زوم بشه. در بعضی از موارد، یه لینک بد، لینکی نیس که از سایت کم کیفیت یا صفحه ای مسدود به دست اومده باشه. لینک بد هم مثل لینک خوب ویژگیای زیادی داره.

با اینحال، یه اصل کلی هست که باید همیشه یادتون باشه. هر چقدر به دست آوردن یه بک لینک سخت تر باشه، به احتمال زیاد ارزش اون لینک بیشتر میشه. به خاطر همین به دست آوردن لینک خوب کار آسونی نیس.

تصور کنین بخواین از سایتای مهم دولتی یا آموزشی یا خبرگزاری بک لینک دریافت کنین. به دست آوردن بک لینک از این سایتا کار آسونی نیس. حتی یه بک لینک واحد از این جوری سایتا می تونه رتبه شما در موتورهای جستجوگر رو بهتر کنه، اما چیجوری میشه از این سایتا بک لینک گرفت؟

در مقابل، هر چقدر به دست آوردن یه بک لینک راحت تر باشه، ارزش اونم کمتر میشه. این یه حقیقته. مثلا، به دست آوردن لینک از انجمنا آسونه چون تنها کاری که واسه به دست آوردن لینک باید انجام بدین جواب دادن به یه بحثه.

در ادامه فاکتورهایی که باعث خوب بودن لینک می شن رو بررسی می کنیم . ما می تونیم از این معیارها واسه گرفتن لینک خوب استفاده کنیم:

بک لینک خوب از سایتی به دست میاد که به موضوع سایت شما ربط داره

اولین معیاری که باید روش زوم بشه، ربط داشتن سایت مربوطه با محتوا و موضوع سایت شماس. برایان کلارک، بنیانگذار سایت Copyblogger، یه سایت بازاریابی محتوا، تازگیا مصاحبه ای با سایت The Rise To The Topداشتهه. مخاطبان این دو سایت تقریباً به هم در رابطه ان. پس لینکی که واسه سایت Copyblogger از این روش به دست میاد هم در رابطه میشه.

منبع لینک، علاوه بر بهتر شدن رتبه شما در موتورهای جستجو می تونه روی اندازه تبدیل کاربر به مشتری هم اثر داشته باشه. حتی اگه سایت شما در بالاترین یافته های جستجوی گوگل قرار گرفته باشه، بازم تبدیل کاربران به مشتری چیزی بسیار سخته.

براساس تحقیقات MarketingCharts، بیشتر از ۳۹% مشتریان فروشگاه های اینترنتی از راه موتورهای جستجوگر به دست میان. مطمئناً این مشتریان به دنبال راه حلای مربوط به مشکل خود هستن. چند سالیه که بک لینکای در رابطه به عنوان بخش مهمی از یه صفحه بهینه سازی شده واسه موتورهای جستجو، به حساب میان.

راه حل

کلمه در رابطه به این معنیه که موضوع فعالیت سایت مورد توجه طوری در مورد محتوای سایت شما باشه. یعنی، اگه شما لینکی رو از سایتی مشابه با موضوع سایت خود به دست بیارین، این لینک در رابطه میشه.

تصور کنین شما سایتی در مورد سفر و مسافرت دارین و راهنمایی با عنوان “بهترین مکانای سیاحتی در دبی” رو واسه کاربران خود ایجاد کردین. حالا می خواین واسه این صفحه بک لینک بسازین. کار خود رو از کجا شروع می کنین؟

شما گزینه های زیادی پیش رو دارین، اما اگه لینکایی که به دست میارید از بقیه سایتای مربوط به مسافرت باشه، یافته های عالی دریافت می کنین چون محتوای موجود در اونا با راهنمای ایجاد شده در سایت شما در رابطه هستن. اگه به دست آوردن اینجور لینکایی سخته می تونین سایتایی رو هدف بذارین که کمترین رابطه رو با “سفر” یا “مسافرت” دارن.

قبل اینکه بخواین واسه هر صفحه ای از سایت خود لینک بسازین، از خودتون سوال کنین مخاطبان از این لینک منفعتی میبرن؟ اگه متخصص بازاریابی شبکه اجتماعی هستین و لینکی رو از یه سایت مقایسه نرم افزارهای حسابداری به دست آورده اید، از خود سوال کنین مخاطبان شما از این لینک استفاده ای می کنن؟ شاید، اما من به مثبت بودن این جواب شک دارم.

شما می تونین از راه بازاریابی ایمیل، کار و کاسبیای استارت آپی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و بازاریابی محتوا بک لینک بسازین. مطمئن باشین ربط داشتن، در سالای آینده بازم به عنوان عامل رتبه بندی مهمی در موتورهای جستجوگر شناخته می شه.

حدود ۱۵۰ متخصص جستجو واسه پیش بینی فاکتورهای مهم در رتبه بندی موتورهای جستجوگر تو یه نظر سنجی شرکت کردن. ۴۵ % از جواب دهندگان به این نظر سنجی فکر می کنن که ربط داشتن موضوعی لینکا، عامل مهمی واسه رتبه بندیه در حالیکه ۱۴% از این افراد فکر می کنن اعتبار دامنه ای که از اون لینک گرفته شده، نقش مهمی در رتبه بندی سایت در موتورهای جستجوگر داره.

براساس تجربیات شخصی، معتقدیم لینکای حاصل از شبکه های اجتماعی، بازاریابی محتوا و سئو ارزش بیشتری واسه رتبه بندی دارن.

نکته مهم: اگه به دنبال ساخت لینک از راه پست مهمون هستین ولی وبلاگای در رابطه زیادی در بخش تخصصی شما وجود نداره می تونین دربارۀ یه موضوع مشترک بنویسین. مثلا فرض کنین شما یه سایت املاک دارین. با این حال بازم می تونین در وبلاگای مربوط به بازاریابی اینترنتی، پست مهمون بنویسین.

شما می تونین در مورد مسائل زیر مقاله بنویسین و بعد اونا رو در سایتای مربوط به بازاریابی ایمیلی، بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو منتشر کنین:

  • مطالعه موردی: چیجوری رتبه سایت املاک خود رو تا ۹۷% افزایش دادم؟
  • چیجوری کارشناسان بخش املاک از توییتر واسه بازاریابی استفاده می کنن؟
  • ۷ روش ساده ای که با به کار گیری اون تونستم اندازه تبدیل خود رو تا ۳۴% افزایش دهم.

بک لینک خوب از سایت قابل اعتماد و معتبر به دست میاد

سایتای اسپم تاثیر خوبی روی رتبه بندی سایت شما ندارن. بک لینکاتون از سایتای قابل اعتماد و معتبر به دست اومده ان؟ یادتون باشه که رتبه اعتماد و اعتبار سایتی که به شما لینک داده، خیلی با اهمیته.

اسپم

براساس گفته بیشتر کارشناسان، ۷۰% از توانایی یه سایت واسه به دست آوردن رتبه خوب در موتورهای جستجوگر به سایتایی بستگی داره که از اونا لینک گرفته.

لینک بیلدینگ پیشرفته

با اینحال همۀ لینکا با همدیگه برابر نیستن. یه لینک واحد از ویکی پدیا (حتی اگه nofollow باشه) ارزش بیشتری نسبت به ۴ یا ۵ لینک dofollow از وب سایتای اسپم گونه داره. دلیل این بسیار ساده س!. سایت ویکی پدیا سایتی قابل اعتماد و معتبریه که مطالب اسپم گونه تولید نمی کتد.

یکی از دلایل مهم اُفت شدید رتبه بعضی از وب سایتا هنگام بروزرسانیای الگوریتم گوگل، داشتن تعداد زیادی لینک از وب سایتای نامعتبره. ممکنه سایت شمام حالا رتبه بالایی در یافته های جستجوی گوگل داشته باشه، اما این رتبه پایدار میشه؟

گوگل به بعضی از سایتا بیشتر اعتماد می کنه. اگه گوگل به سایت شما اعتماد نکنه، لینکای غیر طبیعی که از سایتای نامعتبر گرفتین روی کارکرد سایتتون در موتورهای جستجو تاثیر منفی دارن.

رتبه اعتماد یکی از فاکتورهای مهمیه که گوگل واسه تعیین رتبه بندی یه سایت مورد استفاده قرار میده. البته گوگل فاکتورهای زیادی رو روش زوم می کنه، اما هدف رو یادتون باشه: ما می خوایم بدونیم یه لینک از سایت مورد اعتماد گوگل چیجوری رتبه بندی سایت ما رو بهتر کنه.

اعتماد فقط به خود لینک مربوط نیس، بلکه تموم فرآیندهاییه که در دور و بر یه لینک انجام می شه. اعتماد و اعتباری که سایت شما در نتیجه به دست آوردن لینک از سایتا و وبلاگای دیگه دشت می کنه با عنوان رتبه اعتماد شناخته می شه. یعنی لینک مطمئن به شکل زیر کار می کنه:

وقتی که لینکی رو می کنین تنها روی نام دامنه با پیج رنک بالا تمرکز نکنین چون پیج رنک دیگه ملاک درجه یکی واسه لینک بیلدینگ به حساب نمیاد. شما به لینکایی احتیاج دارین که از سایتای معتبر و قابل اعتماد به دست اومده ان چون گوگل سایتایی که معتبر و قابل اعتمادند رو جریمه نمی کنه.

حتی اگه مقالات خوبی در این سایتا منتشر نشه، بازم گوگل اونا رو جریمه نمی کنه. یادتون باشه که اعتماد و اعتبار، طی یه شب به دست نمیاد. این اعتماد از راه ربط داشتن به دست میاد. وقتی که منتظر هستین سایت شما به عنوان یه سایت معتبر و قابل اعتماد شناخته شه می تونین از سایتای معتبر دیگه لینک بگیرین تا این روند رو تسریع کنین.

اگه مستقیما نمی تونین از سایتای معتبر و قابل اعتماد لینک دریافت کنین، سایتایی رو هدف بذارین که سایتای معتبر زیادی به اون لینک دادن.

تصور کنین صاحب یه سایت هستین و می خواین روند ساخت لینک رو شروع کنین. دو گزینه پیش روی شما قرار داره:

  • گزینه اول: به دست آوردن یه لینک از سایت دانشگاهی، مثلاً یه لینک از سایتی با دامنه university.edu
  • گزینه دوم: به دست آوردن ۵ لینک از وبلاگای جور واجور

من شخصاً گزینه اول رو بهتر می دونم. به دست آوردن یه لینک از سایتای دانشگاهی و یه لینک دیگه از سایت معتبری مثل BBC.co.uk تاثیر بسیار خوبی داره چون گوگل به این سایتا اعتماد داره. باید بدونین که دامنه های .gov و .edu قابل اعتماد و معتبرند، در اصطلاح به این سایتا، Seed Site می گن.

به دست آوردن لینک از سایتایی که سایتای با ارزش بسیاری به اون لینک دادن هم می تونه واسه شما به درد بخور باشه. گوگل این نوع لینکا رو نشونه ای از به درد بخور بودن سایت شما می دونه. اگه اینجور نبود، به چه دلیل سایتای قابل اعتماد به شما لینک دادن؟

لینکایی که در داخل محتوا وجود دارن

می دونستین که موقعیت لینک تو یه صفحه می تونه روی ارزش سئوی اون اثر داشته باشه؟ این موضوع به طور کاملً درسته. مثلا لینکایی که در فوتر یا سایدبار قرار می گیرن ارزش زیادی واسه سایت شما ندارن. اما لینکایی که در داخل محتوا قرار دارن (مثل لینکای متنی) بهترین انتخاب واسه شما میشه.

لینک بیلدینگ در الگوریتم پنگوئن ۴.۰ گوگل

به خصوص اگه صفحه ای که به شما لینک میده از نگاه گوگل سایتی مورد اعتماد باشه. گوگل لینکایی که در متون در رابطه وجود دارن رو تشخیص میده و بر همین پایه نمره مثبتی به سایت شما میده.

لینکای متنی ممکنه به شکل لینکای داخلی یا خارجی ظاهر شن. مثلا شما می تونین با نوشتن پُست مهمون این لینکا رو به دست بیارین. البته باید یادتون باشه که لینکای حاصل از پُستای مهمون (به خصوص لینکایی که در پروفایل نویسنده یا بیوگرافی ایشون هست) ممکنه مثل لینکای متنی در داخل صفحه مهم نباشه.

وقتی که متن لینک برابری واسه قسمت بیوگرافی نویسنده در سایتا و وبلاگای جور واجور استفاده می کنین، ممکنه به رتبه بندی شما آسیب وارد کنه چون گوگل محتوای شما رو تکراری می دونه. پس باید لینکایی بسازین که در سایتای جور واجور منحصر بفرد باشن.

واسه اینکه از این خطرات در امان باشین، به دنبال لینکای متنی برید یعنی همون لینکایی که در داخل محتوا قرار دارن. لینکای داخل متن که به صفحه سایت شما اشاره دارن، تاثیر مثبتی روی کارکرد سایت در موتورهای جستجو دارن.

در چند سال گذشته گوگل به عنوان یه شرکت ارائه دهنده موتور جستجوگر تکامل و پیشرفت زیادی داشته. تغییرات الگوریتمی اون، یافته های بهتری رو واسه کاربران بوجود میاره. این یافته های براساس لینکای متنی و هم اینکه محتواست.

وقتی که موتور جستجو تو یه سایت می خزد (در اصطلاح Crawl می کنه)، لینکا و متون دور و بر لینکا رو تشخیص میده. مثلا اگه شما با به کار گیری عبارت “اپل آیفون” به متن خود لینک داده باشین، ربات گوگل می کنه بفهمه که محتوای شما چقدر با لینک تون ربط داره.

کلمات مرتبطی هست که نشون بده شما واقعا به “آیفون” اشاره کردین؟ کلا انتظار میره محتواتون به اجناس دیگه شرکت اپل مانند آیپد هم اشاره کنه یا در مورد استیو جابز و زندگی اون صحبت کنه.

همه این مراحل می تونه شما رو به ساخت لینکای متنی در رابطه، نزدیک تر کنه. فقط به خاطر اینکه لینکای داخل محتوا با کلمات جور واجور محاصره می شن نمیشه نتیجه گیری کرد که لینک به کار رفته مناسب و خوبه. ممکنه این لینکا ساختگی باشن.

مثلا TechCrunch خوب می دونه چیجوری با به کار گیری روشای طبیعی به سایتای معتبر لینک دهد. اگه پُستی در مورد فیس بوکه، باید از کلماتی استفاده شه که به اون سایت اشاره داره. مثلاً در تصویر زیر، سایت TechCrunch به جای لینک دادن به عبارت Hidden Chats، کلمات کلیدی مرتبطی رو در متن قرار داده. کلماتی مثل اپلیکیشنای برتر پیام رسان یا میلیونا کاربر. این کلمات به پیام رسان آنلاین در رابطه ان.

لینکایی که به طور طبیعی هم جهت با محتوا هستن

وقتی که به عنوان یه وبلاگ نویس، کار خود رو شروع کردم اولین و مهم ترین چالشی که با اون مواجه شدم، نوشتن متن به صورت طبیعی بود. انجام این کار نیازمند خلاقیت، تجربه و اشتیاق واسه یادگیری و کار کردنه.

خلاقیت

یه لینک خوب معمولاً به صورت طبیعی با محتوای دور و بر خود همگامه و با اون به یه سو حرکت می کنه. اگه در جریان متن، قبل یا بعد از لینک ابهاماتی وجود داشته باشه، اون لینک به عنوان اسپم شناخته می شه. ، ببینین این انکر تکست چیجوری خود رو نمایان می کنه:

این لینک و محتوای اون بسیار تبلیغاتیه. بخاطر اینم ارزشی واسه سایت جفت و جور نمیکنه. اینجور لینکای اسپمی می تونه شما رو به دردسر بندازه. تا جایی که می تونین واسه لینکای خود از متون طبیعی استفاده کنین. بهتره روی ایجاد محتوا تمرکز کنین و بعد به همون محتوا برگردین و یه تیکه از متن خود رو لینک کنین.

هم اینکه یادتون باشه که داشتن درصد خاصی از لینکای nofollow هم می تونه نشون دهنده تلاش طبیعی شما واسه برگشت به صفحات خاص و منابع باشه. پس استفاده مناسب و درست از این لینکا رو یادتون نره.

لینکی که در محتوای طولانی ایجاد می شه ارزشمندتره

احتیاجی به گفتن نیس که محتوای طولانی می تونه ترافیک طبیعی بیشتری وارد سایت کنه و رتبه بالاتری نسبت به مقالات کوتاه تر به دست آورد. SerpIQ فهمیده مقالاتی که در یافته های جستجوی گوگل رتبه بالاتری دارن، معمولاً ۲۴۵۰ کلمه یا بیشتر دارن.

چیجوری انکر تکست (متن لینک) رو بهینه سازی کنیم؟

واقعا، سایت Medium که پلتفرمی واسه محتوای طولانیه؛ تازگیاً داده های حاصل از مقالات موفق رو موشکافی و منتشر کرده. اونا متوسط زمان صرف شده روی سایت و وقتی که واسه اتمام مقاله نیاز هست رو اندازه گیری کردن. این افراد فهمیدن که یه پُست به صورت میانگین ۷ دقیقه زمان واسه خوندن نیاز داره و شامل ۱۶۰۰ کلمه س.

مطمئناً گوگل یه شبه تصمیم نگرفته که ارزش بیشتری واسه لینکای موجود در مقالات طولانی قائل شه. واقعیت اینه که کاربران هم محتوای طولانی رو دوست دارن. ربات گوگل هم درخواست کاربران رو دنبال می کنه. به طور خلاصه وجود کلی روند سئو اینه: هر چیزی که کاربران دوست دارن رو به اونا بدین تا گوگل به سایت شما جایزه دهد.

اگه بتونین از محتوای طولانی لینک بگیرین، این لینک می تونه رتبه بندی بهتری رو واسه شما جفت و جور کنه و در مقایسه با یه مقاله ۳۰۰ کلمه ای ارزش بیشتری داره. معمولاً محتوای طولانی، عمیق تر به یه موضوع می پردازه و همه حولوحوش یه موضوع رو پوشش میده، بخاطر این قوی تر از مقالات کوتاه عمل می کنه.

مگه اینکه Seth Gordin باشین تا بتونین با پُستایی کوتاه خوب عمل کنین.

اگه صفحه شما واسه کاربران سودی نداشته باشن، اونا روی اون کلیک نمی کنن مگه اینکه سایت بزرگی باشین. مثلا پستایی که در سایت Seth Gordin منتشر می شه بیشتر کوتاهه اما کتابای بسیار طولانی و عمیق مسائل بازاریابی رو بررسی می کنن.

شما می تونین بیشتر از ۴۰ لینک به سایتای معتبر و به درد بخور در مقاله خود داشته باشین. اگه این لینکا طبیعی و به درد بخور باشه مخاطبان روی اونا کلیک می کنن. پس تلاش کنین لینک خود رو از محتوای طولانی به دست بیارین. وقتی که پست مهمون می نویسید، تلاش کنین مطالب کامل و طولانی منتشر کنین و به صورت خلاقانه لینک سایت خود رو در متن (لینک متنی) بذارین.

از لینکای Dofollow و Nofollow به همراه همدیگه استفاده کنین

شمام جزو آدمایی هستین که فقط از لینکای dofollow واسه بهبود رتبه بندی خود استفاده می کنین؟ اگه اینطوریه فکرتون صد درصد از بیخ و بن غلطه. شما به لینکای nofollow هم نیاز دارین تا بتونین ظاهر طبیعی، قابل اعتماد و در رابطه در روند لینک بیلدینگ داشته باشین.

اختلافات زیادی در این مورد هست. مقامات رسمی گوگل در مورد لینکای nofollow اینجور نظر دادن:

کلا، ما این لینکا رو دنبال نمی کنیم.

مت کاتز عقیده داره که خیلی از لینکای dofollow از سایتای نامرتبطی به دست میان. همین امر موجب آسیب رسیدن به رتبه بندی سایت شما می شه. اما استفاده بسیار از لینکای nofollow اینجور تاثیر منفی رو به همراه نداره. جمله rel=”nofollow” معمولاً در تگ لینک قرار میگیره.