با این خوردنی ها دیرتر پیر شوید! | تغذیه سالم

با این خوردنیا دیرتر پیر شید!

در کنار عواملی مثل آلودگی هوا و پاک نکردن آرایش صورت هنگام خواب، بعضی مواد غذایی مثل کربوهیدراتای ساده، قندها و غذاهایی مثل پیتزا هم می تونن عامل ایجاد چین و چروک پوست باشن.
اما براساس تحقیقات علمی، بعضی مواد غذایی هم روند پیرشدن رو از جا در آورد می کنن:
هندوانه
هندوانه پر از لیکوپنه؛ آنتی اکسیدانی قوی که با رادیکالای آزاد تخریب کننده سلولا مقابله می کنه. هندوانه هم اینکه می تونه به عنوان یه ضدآفتاب طبیعی بکنه. تحقیقات نشون میده، این ماده غذایی التهاب رو کم می کنه، پس میوه معجزه گر سلامته.
انار
انار منبع غنی ویتامین C و آنتی اکسیدان مقابله کننده با رادیکالای آزاد ایجاد کننده چین و چروک است. تو یه مطالعه اثرات آب انار، عصاره و روغن اون بر اثرات مضر اشعه ماورای بنفش نور خورشید UVB بررسی و نشون داده شد، انار در هر سه حالت می تونه از اثرات مضر این اشعه بر پوست کم کنه. انار هم اینکه شامل آنتوسیانینه که باعث افزایش تولید کلاژن می شه.
فلفل دلمه
ماده غذایی طبیعی دیگه پر از ویتامین C، فلفل دلمه ایه. تحقیقات نشون میده، هر چقدر فلفل دلمه رسیده تر و رنگش روشن تر باشه، اندازه ویتامین C اونم بیشتره. با به کار گیری این ماده غذایی در سالاد می تونین یه منبع غنی واسه تولید کلاژن و مراقبت در برابر خورشید داشته باشین.
روغن زیتون
اگه با رژیم غذایی مدیترانه ای آشنایی داشته باشین، می دونین بخش کلی اونو روغن زیتون تشکیل میده. این روغن به درد بخور، اثرات ضد التهابی قوی بر پوست داره. هم اینکه دو مطالعه ای که روی رژیم غذایی بزرگسالان انجام شد، نشون داد آدمایی که در رژیم غذایی اونا خیلی چربی اشباع نشده روغن زیتون هست، در برابر خورشید بهتر مراقبت می شن.
تحقیقات دیگری که میگه خوردن روغن زیتون به بهبود زخم در قربانیان سوختگی کمک می کنه، نشون دهنده مهم بودن این روغن واسه سلامت پوسته.
سبزیای برگ دار
سبزیای برگ دار پر از ویتامین، مواد معدنی و همین طور آنتی اکسیدان قوی لوتئین هستن. این مواد به افزایش سطح آبرسانی به پوست کمک می کنن و چین و چروکا رو از بین می برن. به گفته وزارت کشاورزی آمریکا خوردن دو تا سه وعده سبزیجات تیره در روز خطر دچار شدن به سرطان پوست رو کم می کنه.

منبع :

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *