با این خوردنی های فوق العاده شاد باشید | تغذیه سالم

 

آدمایی که خوب غذا می خورن، در میان شادترین افراد کره زمین جای می گیرن. با اخلاق خوب غذا بپزید و غذا بخورین. وقتی که در حال خوردن غذایی هستین، مواد موجود در مواد غذایی جذب جریان خون شما می شن. اگه این وعده غذایی سالم باشه، بدن شما از تموم مواد مغذی موجود در اون استفاده میکرد. اون چیزی که می خورید بر خلق و خو و انرژی جسمی و روانی تون تاثیر میذاره.

خیلی از ما اونقدر در این زندگی سریع غرق شده ایم، که خوشحال زندگی کردن رو از یاد بردیم؛ اونقدر اضطراب داریم که آروم بودن رو از یاد بردیم؛ اونقدر نگرانیم که از سالم بودن دور شده ایم؛ از خوشحال بودن ناراحت میشیم؛ از دوست داشتن بقیه هول و ترس داریم؛ و همدردی رو مثبت نمی دونیم. بخشی از وجود خود رو به گسترش شادی در این زمین اختصاص می دید؟ ما واقعا به اون نیاز داریم. تنها وقتی که از بودن در این لحظه لذت ببرین، می فهمید به چه دلیل اونو زمان حال می دونن و می گن. از امروز، از زمان حال، لذت ببرین؛ زمان حال به شما میگه، خوشحال باشین و بخندین.

مطالعه ای که تازگیا در بریتانیا انجام شده، نشون داده که اختصاص وقتی واسه گذروندن با خونواده، آدم رو خوشحال می سازه؛ مثلا، پختن و خوردن یه غذای خونگی با همدیگه. کمی آروم زندگی کنین، با خونواده و دوستان بشینه و با شادی غذا بخورین. خونواده های محکم و شبکه های اجتماعی، موجب افزایش شادی در آدما می شه.

آدمایی که خوب غذا می خورن، در میان شادترین افراد کره زمین جای می گیرن. با اخلاق خوب غذا بپزید و غذا بخورین. وقتی که در حال خوردن غذایی هستین، مواد موجود در مواد غذایی جذب جریان خون شما می شن. اگه این وعده غذایی سالم باشه، بدن شما از تموم مواد مغذی موجود در اون استفاده میکرد. اون چیزی که می خورید بر خلق و خو و انرژی جسمی و روانی تون تاثیر میذاره. حال می خوام به چند تا از این غذاهای فوق العاده اشاره کنم؛ اگه در لیست غذایی تون اونا رو نمی ببینن، از غمگین بودن خود تعجب نکنین!!!

ماهی: همه شکلای جور واجور ماهیا، شامل سطوح بالایی از اسیدهای چرب امگا-3 هستن. امگا-3، سطوح سروتونین رو زیاد کرده و دلیل می شه تا شما احساس فوق العاده ای داشته باشین. سطوح بالای سروتونین، خلق و خو رو بهبود داده و به خوب خوابیدن شما کمک می کنه؛ اما سطوح پایین اون، باعث احساس افسردگی می شه. پختن و کباب کردن ماهی کار خیلی راحته.

سیر:حتما کمی سیر تازه یا سرخ کرده رو به وعده های غذایی خود اضافه کنین. سیر انرژی شما رو زیاد کرده و در برابر شکلای جور واجور مریضی ها مقاوم می سازه.

زنجبیل: مصرف ریشه زنجبیل از دچار شدن شما به شکلای جور واجور سرماخوردگی، آنفولانزا و سرفه های آزاردهنده، جلوگیری می کنه. پس مصرف اونو یادتون نره.

جو دو سر: باید آروم پخته شه. با مصرف این ماده غذایی، قدرت تحمل شما زیاد شده و در صبح احساس نشاط می کنین. جو دو سر، متابولیسم بدن شما رو به شکل فوق العاده ای زیاد می کنه. افزایش متابولیسم یعنی بدرود افسردگی. این ماده غذایی، شامل ویتامین B و مواد معدنی مهمی چون آهن و روش. این مواد معدنی به سالم موندن سیستم عصبی بسیار کمک می کنه.

شکلای جور واجور توت:توتا شامل اندازه بالایی آنتی اکسیدان هستن. اونا نه فقط شادی رو نصیب شکم شما می کنن، بلکه ذهن و مغز و روح شما رو هم خوشحال می کنن. باور کنین!

آب: ماده ای حیاتی واسه مغز شماس، چون این مغزه که خلق و خو رو تنظیم می کنه. تا جایی که کی تونید از نوشیدنیای شیرین دوری کنین و به جای اون آب خود رو با چند قطره آب لیمو ترش بخورین. تاثیرش رو پس از نوشیدن درک می کنین!

گردو: در میان مغزها، غنی ترین منبع امگا-3 در گردوه، که واسه سلامت روح و جسم بسیار لازمه. گردو، هم اینکه، منبعی غنی از راه که واسه سلامتی عاطفی و ذهنی حیاتیه. مطمئن باشین که با مصرف گردو همیشه لبخند رو بر لبان خود می بینین!

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *